В тази тема ще разгледаме най-често срещаните грешки при изготвяне на графичен дизайн на визитни картички. Като избегнете допускането на тези недостатъци ще оставяте още по-добро впечатление с визитките си.
- Не прекалявайте с информацията
Вашата визитка не е уеб сайт. Тя има прекалено малки размери и служи за създаване на контакт, а не за да разкаже всичко за дадена личност или компания. Важната информация (интернет адрес, телефон и e-mail) трябва да бъде така позиционирана, че да бъде възможно най-лесно откриваема, без да се налага нейното продължително търсене.
- Избягвайте използване на голям брой различни шрифтове
Използването на голям брой, различни шрифтове не е добра идея за нито един рекламен материал. Не е препоръчително да се смесват различни стилове, както и да се използват в една визитка всички възможни опции: удебеляване (bold), накланяне (italic) и подчертаване (underline)
- Не използвайте изображения с ниско качество
Използвайте само снимки с разделителна способност най-малко 300 dpi, за да сте убедени, че ще получите най-доброто качество за своите визитки, без да ставате жертва на замъгляване или пикселизиране на растерните изображения.
- Избягвайте сложни за възприемане фонови изображения
Ключът е в простотата. Избягвайте прекалено шарените изображения, които водят до разконцентриране от най-важното – текста във визитката. Вашата цел не трябва да бъде изгубването на текста, особено при използване на изображения с тъмни и светли елементи. Във визитката използвайте само най-важните елементи и премахнете шума.
- Не правете корекции, дописани на ръка
Даването на визитка с дописани корекции на ръка не само нарушава дизайна на картичката, но и говори лошо за спазването на бизнес етика. Хората веднага биха си помислили, че отлагате прекалено дълго във времето изготвянето и изработване на нови, актуални визитки. Тъй като това би следвало да е особено важно за Вас, то те ще си направят извода, че бихте подходили с още по-голяма незаинтересованост към възложените от тях задачи.
- Избягвайте използване на собствена снимка
Освен ако не сте актьор, музикант или евентуално си търсите работа в тази област, за която лицето Ви е основен фактор, то не поставяйте такъв елемент. За предпочитане е използването на скица или забавен, креативен елемент, а защо не и създаване на собствен визуален герой.
- Избягвайте несъответствие с търговската марка
Да направите черно-бяла визитка, при положение, че фирмата, която представлявате се свързва с неонови цветове ще накара клиентите да се чувстват прекалено объркани.
- Не пропускайте контактна информация
Може да имате най-добрия дизайн на визитна картичка, но тя да бъде с непълна контактна информация, а това може да доведе до много неприятности. В днешно време изписването само на един телефон със сигурност няма да е достатъчно. Възможно е повечето хора да искат да направят запитване, изпратено по e-mail. Не допускайте e-mail адреси от типа @abv.bg или @gmail.com (и всички останали безплатни пощи), ако представяте фирмена визитка и не искате да създадете лошо впечатление. Друг голям проблем би било и пропускането на поставяне на връзки към социалните мрежи (Facebook, Twitter, Linkedin, Google plus и други), ако имате такива. Използването на този вид контактна информация ще доведе до увеличаване на последователите в тези мрежи, при това силно таргетирани и обвързани с компанията, която представлявате. Цялата тази информация може да представите и под формата на QR код, чрез който ще улесните притежателите на смартфони. Нямате място за всичко това? Вижте следващият съвет 😉
- Избягвайте едностранни визитки
Някои хора оставят празен гърба на визитката, за да има къде да допишат важна информация или просто, защото това е по-евтиният вариант. Ако нямате толкова информация може просто да поставите логото си, заедно с основните дейности или своя девиз. Това ще помогне на клиентите лесно и бързо да си спомнят кой им е предоставил тази визитка.
- Не използвайте нестандартни размери
Необходимо е да се съобразявате с размера, който използвате за визитните картички. В различните части на света се използват различни стандарти. За България двата основни размера са: 50/90 мм 54/86 мм. Различните размери от тези може да не бъдат удобни за прибиране във визитник или портфейл, а това ще доведе до тяхното изхвърляне.
Автор: Matt Cannon
Превод: Антон Даскалов