Флаерите са един от най-ефективните маркетингови печатни материали. Те се използват най-често при промоции като техният дизайн може да каже много за една компания. С тях може да се обърнете директно към потребителите, които биха се заинтригували от конкретен продукт и да им отправите директно послание. Привличането на вниманието е от особено значение при създаването на дизайн при флаерите. Ето защо по-надолу ще разгледам няколко полезни идеи, които биха подпомогнали това.
- Изберете атрактивен, но лесно четим шрифт
Изборът на шрифт е съществен момент за дизайна на флаера, който би могъл да служи и като основен елемент във визията. От особено значение е да изберете такъв шрифт, който да приляга на търговската марка или продукта, който промотирате.
- Изберете правилните цветове
Флаерите основно са пълноцветни, но водещите цветове е добре да кореспондират с логото на компанията или самия продукт. Също така е от значение до кои хора целите да достигнете. При всички случаи изборът на ярки цветове привлича вниманието по-силно. Повече за влиянието на цветовете в рекламата може да прочетете в темата ни в блога „Какво въздействие оказват цветовете в дизайна и рекламата”.
- Поставете правилната снимка
Не е нужно да изпълвате флаера си с множество малки снимки. Достатъчна е една, която да казва всичко онова, което текстът не може. Подберете правилната снимка, която да е свързана с концепцията и нека тя заема половината от размера на флаера. Не забравяйте да поставите и логото на компанията или продукта.
- Формулирайте кратко и ясно послание
Когато използвате печатни материали за маркетингови цели винаги бъдете директни. Отговорете си на въпроса дали бихте прочели една статия във вестник или списание, ако заглавието не е интересно. Ето защо следва да мислите за своя флаер по същия начин. Балансирайте между текст и изображения и не забравяйте, че кратките послания се запомнят по-лесно. Прекалено голямата информация ще натовари четящия и той бързо ще загуби интерес. Ефективно е използването на фрази, предизвикващи към действия от страна на потенциалните клиенти.
- Фокусирайте се върху предимствата на продукта или услугата
Маркирайте важните детайли, които да насочат хората какво е предимството на тази компания или продукт пред останалите. Кажете им каква полза могат да извлекат те или техните близки и приятели. За да не бъдете голословни може да поставите препоръки (ако имате такива), а ако нямате да поискате от хора, които вече са се доверили на компанията или продукта. Мнението, изказано от други хора ще вдъхне доверие и вероятността за покупка е по-голяма.
- Прегледайте внимателно информацията
Няма по-лесен начин да си дадете парите напразно от това да отпечатате грешна информация във флаера или във всеки друг материал. Ето защо е важно да прегледате няколко пъти данните в него, като обърнете особено внимание на цените, сроковете на валидност, отстъпките и най-вече на контактите. Като стана въпрос за контакти е добре те да се отличават на фона на останалата информация, за да бъдат лесно откриваеми. Все пак целта е хората да предприемат някакви действия, като запитване или поръчка.
- Планирайте разпространението
Не всеки може да си позволи да отпечата толкова флаери, които да разпространи из целия град или район на промоцията, за да може да достигне до всеки. Тук вариантите, за да спестите средства за печат са два. Първият е да изберете местата с най-интензивен трафик на хора, на които да оставите определени бройки и хората свободно да взимат от тях или пък флаерите да бъдат раздавани. Така когато достатъчно хора разберат за продукта или услугата, то информацията ще започне да се предава от уста на уста. Вторият вариант е да изберете местата, които посещават потенциалните клиенти (например магазини, офиси и т.н.). Разбира се може да разпространите флаерите по пощата, чрез влагане в периодични издания и други. В зависимост от начина на разпространение е добре да съобразите и размера на самия флаер.
- Направете възможното, за да проследите ефективността
Поставянето на специален персонален код или номер върху флаера, който да дава отстъпка или подарък при упоменаването му ще улесни проследяването на самата кампания. По този начин може да използвате различен код за различните канали за разпространение на флаерите, което ще отговори на въпроса кой от тях е най-добрият за дадения продукт или услуга. Повече за вариантите за персонализация може да прочетете в темата ни в блога „Персонализация и печат с променливо съдържание”.
- Тествайте ефективността на флаера
Следа като флаерът е създаден е добре да си отговорите на следните въпроси преди подаването им за печат:
- Флаерът дава ли кратък и ясен отговор на въпросите: Кой, Какво, Кога, Къде, Защо и Как?
- Може ли получателят на флаера да разбере посланието с един бърз поглед?
- Избегнали ли сте ненужната информация под формата на думи, графики и други елементи на дизайна?
- Посланието използва ли възможно най-малко думи и в същото време да е ясно и точно?
Препоръчително е да потърсите мнение и от други, най-вече относно втория въпрос.
- Мислете извън рамката
Това според мен е най-важният съвет и затова искам да завърша с него. В днешно време този начин на мислене носи най-големи предимства. Какво повече може да направите, за да изглеждат флаерите ви по-различно от тези на всички останали? На първо място може да изберете хартия, различна от стандартно използваните. Изборът на ефектни хартии и картони е огромен и като цветове, и като структура. Вече съществуват хартии, които на допир наподобяват дори човешка кожа. Защо пък да не се възползвате от някой от огромните възможности на довършителните процеси? Добавете селективен лак, златно или сребърно фолио, триизмерен релеф или ефектен ламинат. Какво още? Защо не добавите талон с персонален номер или награда, скрита под фолио за изтриване (скреч), което ще накара получателя да не изхвърля флаера веднага след получаването му. Не на последно място може да избегнете стандартните размери и форми за флаери. Помислете за нестандартен размер, а защо не и изрязване по контур. Всичко това може да увеличи в известна степен цената на флаера, но в крайна сметка целта е той да привлече внимание, а това определено ще бъде постигнато.
Ако имате нужда от съвет при създаването и изработването на флаери не се колебайте да ни потърсите. За целта може да се свържете с нас, да използвате формата ни за запитване или директно да разгледате предложенията в електронния ни магазин.
Текст: Антон Даскалов