Печатница Оптимал принт – София

Специални оферти

Как да направим запитване за цена в 5 лесни стъпки

Убеден съм, че няма човек, на който да не се е налагало да прави запитване за цена на продукт или услуга по конкретни изисквания. В  тази статия ще предложа няколко конкретни препоръки, базирани на множество обработени запитвания, чрез спазването на които ще си спестите време и средства за уточняване на детайли. Същевременно това ще гарантира получаването на правилната цена в точното време, за продукта или услугата, която ви интересува. Идеите са разгледани в контекста на сферата на дейност на Печатница Оптимал принт, но са приложими и за почти всеки друг тип бизнес.

  1. Попълнете цялата необходима информация за продукта или услугата

Поставям това на първо място тъй като много често се пропуска основен елемент в запитването. Разбира се, когато не се занимавате с нещо, няма как да знаете кои параметри са важни и кои – не. Печатниците обаче също не могат да предположат какво точно желаете да поръчате вие :). В тази връзка, колкото повече информация предоставите (включително снимки на това, което искате), толкова повече ще улесните хората, занимаващи се с калкулацията. Конкретно, когато говорим за отпечатване е абсолютно задължително да впишете:

  • размер;
  • вид на хартията;
  • цветност на печат;
  • количество;
  • други обработки

Тук стигаме до параметри, които не всеки познава, но за всеки от тях има решение. Случвало се е клиенти да поръчват един размер, мислейки си за друг. Затова най-сигурният начин е да измерите и да запишете желания размер в милиметри или сантиметри. Няколко грама разлика в грамажа на хартията или нейния конкретен вид може да се определи предимно от специалисти в областта. Въпреки това може да дадете насока като използвате за основа хартия, с която сте имали контакт (например хартия за офис принтер, хартия за флаери, определен вид картон и т.н.). Стандартно фирмените бланки се печатат на офсет 80 или 90 грама; флаери, дипляни и плакати – на 115 или 130 грама двустранно хромова хартия; визитките – на хромов или ефектен картон 250-300 грама. Колкото до цветността, ако не може да определите колко и какви са цветовете, то може да уточните дали се печата само с черно или присъстват и други цветове. Много важно е да уточните също дали се печата от едната или от двете страни на хартията. Количеството, колкото и смешно да звучи, е едно от най-често пропусканите неща в едно запитване, а то може да варира от 1 до стотици хиляди, дори милиони копия, така че не го забравяйте ;). Опишете или най-добре представете изображения за довършителните процеси, които искате: сгъване, скрепване, лакиране, ламиниране, щанцоване, релефен печат и други. В обобщение на всички тези неща е най-добре да имате готов шаблон за запитване, в който да са отбелязани всички важни параметри и който да ви помага да не пропуснете нещо важно. Така ще си спестите излишни разходи във време и средства за уточняване на запитванията.

  1. Уточнете конкретни условия по предоставяне на материали, получаване и заплащане на продукта или услугата

В днешно време цените се калкулират съгласно изискванията на всеки клиент. Ето защо ако не разполагате с  изготвен графичен файл за печат според изискванията на печатницата, искате доставка до определен адрес и т.н ще получите различна цена от клиент, който предостави готов файл за печат и получи стоката си от печатната база. Всеки параметър има своята цена. Ако желаете графичен дизайн следва да упоменете с какви материали точно разполагате и в какъв формат. В случай, че искате доставка следва да уточните точния адрес (включително и конкретна фирма за доставки, ако желаете). Много от големите компании, считат за ненужно да упоменат в запитванията си, че работят с отложено плащане, а това може да окаже влияние върху цената в зависимост от срока.

  1. Запознайте изпълнителя със сроковете и бюджета

Много често се случва клиент да получи оферта със срок за изработка, а в последствие материалите да му трябват по-бързо от посоченото. Ето защо моят съвет е да посочвате дата за която има планирани събития и са нужни самите материали или срок, с който ще разполага печатницата от момента на предаване на материалите, до момента на предаване на готовата печатна продукция.

Относно сроковете за получаване на оферти – в случай, че ви трябва спешно цена, то е необходимо да уточните това в изпратеното запитване. Все пак моят съвет е това да е в много крайни случаи, тъй като всяка калкулация отнема известно време, а в рамките на един ден те не са малко. Ето защо, ако всяко ваше запитване е със срок за отговор от един-два часа, то много скоро може вашите запитвания да бъдат поставени с по-нисък приоритет пред останалите.

Ако разполагате с определен бюджет, то неговото упоменаване би било от полза за изпълнителя, тъй като той ще прецени дали може да ви предложи цена за изделието, включваща се в бюджета, или да предложи промяна в параметрите, с които това да бъде възможно.

  1. Създайте таблица за запитването

В случай, че сте голяма компания и правите запитване с множество позиции и тиражи до голям брой изпълнители е добре да направите такава таблица (например в Excel). По този начин ще улесните себе си, тъй като ще имате единна база за сравнение. Също така ще улесните и изпълнителите, тъй като няма да се налага да описват наново параметрите, които вече съществуват във вашия файл. Уверявам ви, че това наистина работи при запитвания с над 3 позиции с по няколко варианта на количества за всяка една от тях.

  1. Не пропускайте да се представите

Все още е често срещано явление да получаваме запитване без да знаем от кого са получени те. Липсата на име, телефон за връзка и евентуално фирма създават затруднения при уточняването на възникнали въпроси. Все пак ако ще правите бизнес с някого е добре да му се представите 😉

Може да изпробвате съветите от темата, като се свържете с нас или чрез формата за запитване.

Текст:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Shopping cart Затвори