Една реклама събра доста популярност тези дни сред приятелите ми във Facebook. Става дума за рекламата на Фондация Anar – „ONLY FOR CHILDREN“. В нея възрастните виждат едно съобщения, а децата, към които е насочена тя – друго. Именно за децата се визуализира телефон, на който могат да сигнализират, ако са пострадали от насилие, а възрастните виждат само предупреждение. Вижте самия клип, който дава допълнително разяснение как точно се случва това.
[youtuber youtube=’http://www.youtube.com/watch?v=6zoCDyQSH0o’]
За изпълнението на тази външна реклама, авторите от испанската агенция Grey залагат на технологията лентикулярен печат. Самата тя не е никак нова и е позната от 40-те години на миналия век. Сигурно много от вас са се сблъсквали с нея без дори да подозират. В печатната реклама чрез лентикулярния печат се постигат ефекти като: движение, дълбочина или триизмерен ефект. Същата технология се използва и при така модерните 3D дисплеи. Самият процес представлява комбинация от най-малко две изображения, комбинирани от лентикулярна леща. Различните изображения се визуализират при смяна на ъгъла на наблюдение. Също така при използване на 30 различни изображения, печатния материал се превръща във видеоклип с продължителност от 1 секунда при неговото разглеждане.
В случая с показаната реклама лещите са разположени хоризонтално и по този начин децата, които са по-ниски виждат едно съобщение, а възрастните – друго. Когато лещите се поставят вертикално се постига 3D ефект без необходимост от специални очила, тъй като всяко око вижда различна картина. Целият процес по създаване на печатна реклама, чрез използване на лентикулярен печат може да видите в клипчето под този текст.
[youtuber youtube=’http://www.youtube.com/watch?v=qS6oGQmpdRM’]
Текст: Антон Даскалов