Всеки ден виждаме едни и същи реклами в различни медии или по улиците, отивайки някъде, но едва ли забелязваме скритите, малки детайли във фирмените знаци на големите корпорации. Тези елементи означават нещо конкретно за авторите, но в повечето случаи остават скрити и неразбрани от потребителите. Нека надникнем в малките тайни на големите корпорации:
Малко известен факт е, че първото дудъл лого на световната търсачка Google е било създадено като съобщение тип „в отпуск сме”. То е показано в един уикенд през 1998-а година, когато Сергей Брин и Лари Пейдж решават да посетят събитие, провеждащо се в щата Невада. Логото е било поставено на страницата като съобщение към потребителите, относно това, че двамата няма да могат да отстраняват възникнали технически проблеми по търсачката. Друг рядко споменаван факт е, че логото на търсачката не е центрирано на началната им страница до 31 март 2001 година.
- SONY
Първото нещо, което се вижда в бранда на Sony – Vaio е модернo типографско решение. Зад него обаче се крие нещо по-голямо – първите две букви представят визуално аналогов сигнал, а вторите две са използваните при цифровите сигнали „0” и „1”.
- TOYOTA
Компанията навлиза на пазара с автомобили през далечната 1936 година. Настоящото лого е представено за първи път през 1990 година и представлява съвкупност от три елипси, посредством които може да се изпише името на компанията.
- FEDEX
Колко от вас забелязаха бялата стрелка между буквите „E” и „X”? Слабо известен факт е, че преди да бъде създадено точно това лого, авторът е преминал през 200 други варианта. Самото то е спечелило над 40 награди в различни конкурси.
- TOBLERONE
На първо време няма нищо за отбелязване, докато не се вгледате внимателно в логото, където може да видите мечка. Централата на компанията се намира в Берн, Швейцария. Градът е известен още и като „Градът на мечките”. Това е причината да има силует на мечка, вградено в планината – част от логото на Toblerone.
- MICHELIN
Човечето на Micheline се ражда през 1898 година и е един от най-известните фирмени символи. Бибендум, както е официално известен, не винаги е бил усмихнат и привлекателен. От първите години на своето съществуване има запазена реклама, в която той е представен като пиещ и леко плашещ пълничък мъж. Мотото на фирмата е „Тези гуми просто изпиват препятствията” и това е повод за чашата в ръцете му. Самият образ на Бибендум е напълно сходен с натрупани една върху други автомобилни гуми.
- AMAZON
Жълтата стрелка не е просто усмивка, която ще предизвика удоволствието от пазаруването. Тя показва, че от Amazon може да закупите всичко от “A” до „Я”.
- SUN MICROSYSTEMS
Технологичните компании обикновено имат скучни фирмени знаци. В логото на Sun Microsystems има скрит елемент, който повечето не виждат. Вгледайте се внимателно в лявата част, където чрез буквите “U” и “n” може да прочетете думата “SUN” във всяка една посока.
- COCA COLAВиждате ли нещо, ако се вгледате отблизо във втората буква „о”? Не? Не се притеснявайте, защото повечето не забелязват нищо, дори и самата компания. От Кока Кола, откриват, че в тази част логото им наподобява знамето на Дания, която пък стана страната с най-щастливите хора през 2013 година. Ето защо от компанията веднага се възползваха маркетингово от този факт.
- … И ОЩЕ МАЛКО СКРИТИ ПОСЛАНИЯ, КОИТО НЯМАТ НУЖДА ОТ КОМЕНТАР 🙂
Текст: Антон Даскалов